• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Budget under löneutmätning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Janina

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
281
Mottagna reaktioner
243
Poäng
407
För mig har pengar mer värde än jag önskar att dom hade. Visst är jag tacksam för allt jag faktiskt har, som mat på bordet, tak över huvudet och så. Samtidigt så är pengar en viss frihet för mig. Jag drömmer om att kunna skapa det hem jag vill ha, att kunna jobba lite mindre ibland för att bara vara ledig, att kunna resa bort oftare. Jag precis som ni kommer med all sannolikhet vara beroende av en skuldsanering i framtiden för att någonsin bli skuldfri. Men jag förlitar mig på att det kommer gå. Jag är definitivt insolvent även på 15-20 års sikt. Jag har brytpunkter och jobbar med mina beteenden som fått mig att hamna här. Jag har inte begått brott och den enda skatteskuld jag kommer ha kommer vara betald innan jag söker. Jag kommer jobba heltid och bor inte dyrt. Så, jag har tillit.
Vi ser alla olika på pengar och dess värde. Jag tror, att om du bara tänker dig för och gör kloka val, så kan du uppnå dina drömmar. Efter påhopp i tråden kommer jag inte ge mer råd om hur man lever billigt och får ner kostnaden i vardagen, men du fixar det med lite vilja och prioriteringar på vad du väljer att lägga pengar på.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Janina

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
281
Mottagna reaktioner
243
Poäng
407
I dag fick jag mitt paket utanför dörren. Efter ca 3 veckor med gamla glasögon som inte passar längre för min syn, har skavt vid näsan och gett sår, så kan jag äntligen se normalt igen. Känns verkligen toppen! Har tjatat om det innan, men "extra optical" på nätet, är så billiga och bra på glasögon.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 412
Mottagna reaktioner
925
Poäng
757
Vi ser alla olika på pengar och dess värde. Jag tror, att om du bara tänker dig för och gör kloka val, så kan du uppnå dina drömmar. Efter påhopp i tråden kommer jag inte ge mer råd om hur man lever billigt och får ner kostnaden i vardagen, men du fixar det med lite vilja och prioriteringar på vad du väljer att lägga pengar på.
Nej jag har inte efterfrågat råd nu heller, jag har bra koll på hur man kan spara in i vardagen. Men mina drömmar går inte att uppnå under löneutmätning, det har inget med prioriteringar att göra. Det som behövs är att bli skuldfri och kunna börja spara, rent krasst. Det är för stora summor det handlar om. Och den smällen får vi ju alla acceptera att ta som satt oss i skulder. Men en tro på att det går att ta sig ur skulderna är iallafall för mig avgörande. En dag är vi förhoppningsvis ute på andra sidan och kan uppnå det vi drömmer om ekonomiskt :)
 

pinnen222

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
28 Maj 2018
Meddelanden
366
Mottagna reaktioner
110
Poäng
307
Usch..idag har jag en sån dag där man tappar livsgnistan. Snart är löneutmätning på ingång..känner nu hur jag förstört ekonomiskt för familjen. Min man visste inget om min skit..att dra in honom och han blir nu lidande.
Känns som jag knappt vågar äta mig mätt för o spara pengar åt honom. Hemsk kväll..och ingen sol i sikte heller..Annars är barnen nöjda av bad i poolen som är gratis..rädd för hur mkt kfm drar varje månad. Rädd för om chefen får veya..ja allt känns skit.. blir säkert bättre imorgon. Kram alla ni
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 473
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Kan förstå båda sidor här som har diskuterats....men tyvärr vid löneutmätning så har man inte så mycket val än att lägga sina drömmar åt sidan. Man får tänka mer vad man köper osv...kan inte alltid unna sig något även om det är skräpmat.
Man vänjer sig så småningom om vid det livet och i slutändan mår man så mycket bättre än när man var tvungen att jaga lån osv för att ens överleva.
Jag hoppas det blir lättare att finna sig i livet med löneutmätning och att det kanske I framtiden kan bli skuldsanering om det behövs.
Jag har levt med löneutmätning i ca 10 år så vet hur ni har det. Har fått avstå otroligt mycket genom åren men så är det. Har äntligen fått inledande skuldsanering men vågar inte tro att det går hela vägen förrän jag har det definitiva beslutet.
Önskar er alla lycka till med allt!
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 412
Mottagna reaktioner
925
Poäng
757
Nåja, ni vill att jag fortsätter dela, och jag känner att jag skakat av mig skiten och kan gå vidare :)
Bokade en klippning precis, är över ett halvår sen jag klippte mig. Valde gymnasiets frisör, årskurs 3. 150:-. Lovar att återkomma med betyg.
Jag tänkte åka på SPA på min semester, ett dagspa som kostar ca 600:-. Men nu såg jag att dom har halva priset på vissa datum innan och efter semestern, så då får det bli ett sånt datum. DagSPA och klippning totalt 450:-, det brukar kosta 1100:-. Ibland behöver man kanske inte avstå från allt, bara vara lite mer flexibel, tålmodig och göra noggrannare val.
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
884
Poäng
717
Nåja, ni vill att jag fortsätter dela, och jag känner att jag skakat av mig skiten och kan gå vidare :)
Bokade en klippning precis, är över ett halvår sen jag klippte mig. Valde gymnasiets frisör, årskurs 3. 150:-. Lovar att återkomma med betyg.
Jag tänkte åka på SPA på min semester, ett dagspa som kostar ca 600:-. Men nu såg jag att dom har halva priset på vissa datum innan och efter semestern, så då får det bli ett sånt datum. DagSPA och klippning totalt 450:-, det brukar kosta 1100:-. Ibland behöver man kanske inte avstå från allt, bara vara lite mer flexibel, tålmodig och göra noggrannare val.
Bra tänkt man har bara ett liv
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 075
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Gör alltid matlådor som storkok, lämnar mer för att kunna bestämma helt fritt vad som ska ätas när vi som familj har tid att njuta av riktigt bra mat tillsammans.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 075
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
En bra tråd som faktiskt fungerar för alla som vill lära sig mer om hur andra hanterar ekonomi i vardagen.
Låt den inte dö på grund av osämja.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 933
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Några lån förmedlas inte här och således kan ingen kräva återbetalning eller vara besviken för att ingen återbetalning kom.

Diskussion om en eventuell utebliven återbetalning behövs inte här, ta det via pm om ni missförstått gåvorna
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp